Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

Απόψε φυσάει


      Απόψε φυσάει 
      ===================
Βοερός, χειμέριος, λυσσώδης
σφυρίζει απόψε ο βοριάς
---------------------  με τα χαλασμένα δόντια
Κι ο ουρανός κοφτερό λεπίδι
------- αστράφτει στο σβέρκο του φτωχού
 
Χορεύουν απόψε τη φθορά τους
------------------------ τα κιτρινισμένα φύλλα
Στροβιλίζονται γύρω μου
--------- οι νιφάδες του χιονιού
--------------------------- παρέα με τ’ αστέρια
Κι εγώ ψάχνω τους φίλους μου
------------------------- στα χαμένα πρόσωπα
ψάχνω το πρόσωπό μου
---------------------- στους χαμένους φίλους
 
Έρχεται απόψε ο βοριάς
------------------------ άξεστος και βουνίσιος
μπαίνει απ’ γρίλιες στα παλιά
--------------------- στ’ αραχνιασμένα σπίτια
Ψάχνω για δρόμους διαφυγής
--------------------- μα χάνομαι στα ποτάμια
 
Κι’ οι άσπρες γυναίκες του χιονιού
----------------------- σαν άσπρα κυπαρίσσια
απλόχερα μου προσφέρουν
----------------------------- το παγωμένο μήλο
κερνούν το χάδι του χιονιού
---------------------- μέγγενη στην ψυχή μου
 
Γι’ αυτό κι εγώ ολομόναχος
----------------------- γυρνώ μέσα στη νύχτα
Ψάχνω με το μάτι στην αυγή
---------------------- την θαλπωρή του ήλιου
Μα ξέρω πως πέρασαν
---------------- οι όμορφες μέρες, οι παλιές
------------------------------ της αμεριμνησίας
Αυτές που μας ετοίμαζαν
------------------------- τις παγωμένες νύχτες
Τότε που οι στρατηγοί
----- με τις φανταχτερές στολές τους
-------- παρέδιδαν αμαχητί τα κάστρα μας
 
Έτσι τώρα πια ψάχνω στην ποίηση
------------------------- το ανοξείδωτο όνειρο
                                       
Όμως πως με κοιτάνε έτσι
εκείνα τα νηστικά παιδιά
---------------- που ψάχνουν στα σκουπίδια;
Αχ πως ντρέπομαι
--------- να τους μοιράζω μόνο
---------------------------- ένα κομμάτι ουρανό

 ----------------------------Γιάννης Ποταμιάνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου