Τρίτη, 14 Μαΐου 2013

Επιστράτευση … στην τάξη



Επιστράτευση … στην τάξη 

Η Μαρία αποβραδίς προετοίμασε
                                                      το μάθημα
             της «κοινωνική και πολιτική αγωγή»

Θα δίδασκε πως
Για την εύρυθμή λειτουργία της
                η κοινωνία πρέπει να ‘χει κανόνες
Πως
«Το πλαίσιο λειτουργίας του πολίτη
καθορίζεται τόσο από την εθνική νομοθεσία
( Σύνταγμα, νόμοι),
                        όσο και από τα κείμενα της EE»*
Θα υπογράμμιζε το ρόλο των επαϊόντων
                        επιστημόνων και τεχνοκρατών
Το ρόλο της λαϊκής βούλησης
              στην αντιπροσωπευτική δημοκρατία
το  ρόλο της βουλής , των θεσμών
                                         και του συντάγματος
Όλα στο σχέδιο μαθήματος
διανθισμένα με ρήσεις αρχαίων σοφών
                    και άξιων σύγχρονων διανοητών

 Στην πόρτα του σχολείου την περίμενε
                                                   ο αστυφύλακας
Της παρέδωσε το φύλλο της επιστράτευσης
Μπαίνοντας στην τάξη η Μαρία είδε
                        τα θλιμμένα μάτια των παιδιών
και θυμήθηκε
ένα απόσπασμα
                      για τους στόχους του μαθήματος
«ο ρόλος της παιδείας του πολίτη … απαιτεί 
ολιστική αντίληψη
                         ….. δημοκρατία και συμμετοχή»*
Έτσι μίλησε
Για την ανεργία
   και το  δικαίωμα των πολιτών στην εργασία,
για την κοινωνική δικαιοσύνη
             και την αξιοπρέπεια των εργαζομένων
Η Μαρία μίλαγε
     και τα παιδιά ρουφούσαν αχόρταγα
                                                                το όνειρο
Και κάπου εκεί προς το τελευταίο θρανίο
ακούστηκε ένας αναστεναγμός
που έγινε μουρμουρητό και σύνθημα
                                      που τράνταξε τα τζάμια
«Με αγώνες κατακτάμε τα δικαιώματά μας»

Ας  επιστρατεύτηκε η Μαρία
                                                    νίκησε το φόβο
πήγε στη συνέλευση και ψήφισε απεργία
Η Μαρία παρέμεινε Δασκάλα
Δίδαξε πράγματι «κοινωνική πολιτική αγωγή»
γαλούχησε πραγματικούς  πολίτες
                       δίδαξε «αγώνα και αξιοπρέπεια»

                              14 Μαΐου 2013
                            Γιάννης Ποταμιάνος

*Βλέπε Ψηφιακό σχολείο (Υπουργείου παιδείας) http://digitalschool.minedu.gov.gr/courses/DSGL104/
Στόχοι μαθήματος Κοινωνικής και πολιτικής αγωγής
Γ’ Γυμνασίου